Pište a snímejte události, lidi, přírodu tu nejvíce, protože to je vždy originál a není to umělý pohled na svět nebo televizní mámení...Příroda kreslí a maluje svět. To nejlepší si poznamenáme...
GOOGLE vyhledávání a jeho funkce
Co je GOOGLE a jak pracuje...?
Vyhledávač původně navrhli Sergey Brin a Larry Page v rámci svého výzkumu na Stanfordově univerzitě, aby ověřili funkčnost svého algoritmu pro ohodnocování webových stránek PageRank. Záhy se ukázalo, že kvalita jeho výsledků natolik převyšovala tehdy dostupné vyhledávače, že je Google v krátké době předstihl v úspěšnosti hledání.
Kromě řazení výsledků podle Google PageRanku bylo v Googlu novinkou i kladení důrazu na vyhledávání frází (takže se nestávalo, že víceslovný dotaz vrátil stránky, kde se tato slova vůbec nevyskytovala pohromadě) a ukládání plného textu indexovaných stránek (které umožňovalo u výsledných stránek rovnou zobrazovat relevantní fragmenty textu).
Vyhledávání na GoogleOhodnocování výsledků dotazů nezahrnuje pouze Google PageRank, ale i pozici hledaného slova v dokumentu. Hodnocení v Google byla navrženo tak, aby žádný jednotlivý faktor nemohl mít příliš velký vliv na výsledek. Je-li vyhodnocován jednoslovný dotaz, zkoumá se seznam hitů pro dané slovo. Google má u každého hitu uložen i jeho druh (titulek, text odkazu, URL, obyčejný text velkým písmem, obyčejný text malým písmem, ...) každému druhu je pak přiřazena určitá váha. Na tyto váhy lze nahlížet jako na vektor. Stejně tak je ohodnocen počet hitů pro každý druh - ohodnocení na začátku roste lineárně s počtem, ale pak se závislost "narovnává", takže pokud počet výskytů překročí určitou mez, ohodnocení dále neroste. Skalární součin vektoru vah a vektoru ohodnocení počtu výskytů tvoří ohodnocení relevance dokumentu, jehož kombinace s Google PageRankem určí konečné pořadí dokumentu ve výsledku. Pro víceslovné dotazy je situace komplikovanější - musí se procházet několik seznamů hitů najednou, aby bylo možné ohodnocovat výsledky na základě vzdálenosti jednotlivých výskytů. Pro každou nalezenou skupinu hitů je spočítána vzdálenost výskytu všech nalezených slov v textu dokumentu (nebo odkazu), které je přiřazeno jedno z deseti ohodnocení. Počty výskytů se potom nepočítají jen pro různé druhy hitů, ale i pro každou dvojici druh - vzdálenost. Oba tyto údaje jsou převedeny na příslušná ohodnocení, a jejich skalární součin tvoří ohodnocení relevance dokumentu.
Současný Google
O technologiích, které používá současný vyhledávač Google, není známo mnoho: Google jako komerční firma uvolňuje méně informací, než v době, kdy šlo o akademický projekt. Jisté je, že celý vyhledávač je rozdělen do několika tzv. datacenter, rozmístěných po celém světě. Datacentra zodpovídají dotazy nezávisle, dotazy se mezi ně rozdělují pomocí rotace DNS záznamů (jmenné servery Google na každý dotaz vrací vstupní IP adresu jiného datacentra, vybírá je na základě geografické polohy uživatele a vytížení jednotlivých center). Datacentrum se skládá z velkého počtu "běžných" PC, používajících upravenou verzi operačního systému Linux. Takové počítače které mají lepší poměr cena/výkon než vysoce výkonné (ale současně velmi drahé) servery. Podle odhadů z dubna 2004 se v datacentrech nachází přibližně 63 tisíc počítačů, což z činí cluster Googlu nejvýkonnější na světě. Spolehlivost je zajištěna na softwarové úrovni - při výpadku je počítač vyřazen z clusteru a jeho úlohy převezme jiný.
Zdroje příjmů GooglePopularita Google umožnila jeho zakladatelům založit inzertní systém Google AdWords a Google AdSense. AdWords je v podstatě administrátorské rozhraní, které umožňuje inzerentům, kteří mají u Google založený účet a na něm vloženy finanční prostředky, vytvořit inzerát, který se pak bude zobrazovat vedle fulltextových výsledků v pravém sloupci nazvaném sponsored listings. Tento malý inzerát je svázán pevnými pravidly - má limitovaný rozsah a i jeho obsah je omezen. Inzerenti si pro každý inzerát stanoví i tzv. keywords, čili klíčová slova, po jejichž zadání do vyhledávače Google nebo některé z jeho přidružených stránek, se zobrazí právě onen inzerát. Inzerent platí Google částku, kterou si sám stanoví (min. částku stanoví Google), za každé kliknutí na jeho inzerát. Pořadí inzerátů je stanoveno systémem na základě kombinace několika faktorů - ceny za klik (cost per click) a míry prokliků (click through rate).
Sestava vyhledávače google:Informace vychází z popisu publikovaného prototypu. Protože je google tedy společnost Google Inc komerční firma nejsou z logických důvodů data a stuktura vyhledávače dostupné veřejnosti.
Crawler
Stahuje ze sítě dokumenty, které mu určí URL Server. Crawlerů běží několik paralelně, každý najednou udržuje stovky otevřených spojení k webserverům, aby nebyl zdržován čekáním na jejich odpovědi. Vzhledem k variabilitě internetového obsahu musí být crawler velice robustní a odolný vůči atypickým případům, jako jsou např. online hry.
Store server
Dokumenty od Crawleru komprimuje a ukládá do Repository. Každé stránce je přiřazen identifikátor docID (ten se generuje, kdykoliv je získáno nové URL)
Indexer
Má několik úkolů:
Parsuje dokumenty do sady tzv. hitů - každý hit zaznamená výskyt slova v dokumentu společně s jeho pozicí, kapitalizací a relativní velikostí písma, jakým je napsáno. Hity jsou ukládány do "zásobníků" (barrels), které tak tvoří částečně setříděný index.
Z parsovaných dokumentů také filtruje odkazy (anchors), které se ukládají do k tomu určeného souboru. U každého odkazu je uloženo, odkud a kam vede, a také text odkazu.
URLresolver
dále zpracovává soubor s odkazy na URL - převádí relativní cesty na absolutní URL a na docID. Tyto informace ukládá do indexu dokumentů, který mimo jiné slouží jako zdroj dat pro URL Server. Texty odkazu také přidává do indexu k dokumentu, na nějž směřují. Informace o vzájemných odkazech se používají pro výpočet PageRanku.
Třídič (sorter)
přetřiďuje index do zpětného indexu - hity místo podle docID řadí podle wordID (ID slova, které se používá v hitu). Třídič zároveň vytváří seznam použitých wordID a jejich četností, z nichž je programem DumpLexicon vytvořen nový slovník (lexicon).
Vyhledávač (searcher)
běží na webserveru a s použitím slovníku, zpětného indexu a PageRanků odpovídá na dotazy.
Zdroj: český internet informace o Google
Oblíbené příspěvky. Co se tady čte nejvíc.
-
Za lesíčkem na zelené stráni PYTLÁK Za lesíčkem na zelené stráni stojí panská hájovna chodívá tam večer po klekání srdce mého k...
-
Sojka strážce lesa Létá tu pravidelně. Je slyšet hlasitým křikem co v lese varuje. Krásný pták našich domovů, lesů a zákoutí přírod...
-
Schránka (anglicky Clipboard) patří mezi nejpoužívanější funkce operačního systému. Zkratky Ctrl + C pro kopírování a Ctrl + V pro vložení z...
-
Jan Werich HLEDÁNÍ... Našla jsem jedno psaní od dědy, kde píše: Všichni hledáme štěstí, ale nevšímáme si toho co máme kolem sebe. Jsou...
-
Už zase? A je to free! Konečně kráčíme správným směrem! Kilo rohlíků stojí 59 korun, kilo mražené kachny jen 39,– Brambory jsou dr...
-
Přidat popisek Gaudeamus igitur Melodie Latinský text Volný překlad Gaudeamus igitur, iuvenes dum sumus: post iucundam...
-
Ilustrační obrázek k textu je nekonfliktní... Každý se diví, proč jsou muslimští teroristé schopni tak rychle spáchat sebevraždu. Pod...
-
Kdo pozoruje a fotografuje krásy přírody-ten se nenudí a pracuje na sobě Kdo pozoruje a fotografuje krásy přírody - ten se nenudí...a ...
-
Chceme se podílet na podpoře budoucnosti žurnalistiky. Prostřednictvím našich produktů, Google buero programů a financování již poskytujem...
-
Nepij tu vodu z řeky...Ahooj! Tahle šablona se chová divně, ale lepší tu asi nebude - jednoduchá, bílá = poznámková Prozatím jen fotog...
ZKUSTE TO NAJÍT TADY TO JSOU ŠTÍTKY
Příroda
Kariera
Můj pohled na svět
Sociální sítě
Historie
Debaty a názory
Znamenám si
Dobrý vtip
Fotografie
Peníze
Radujme se
Internetové smetiště
Události ve světě
Češi a svět
Obrázky
Aktuality
Aktuální info
Etické a humánní principy
Fejeton
Google
Láska
Události
poznámky
CZportal
Facebook
Hledání na internetu
Moudro
TP-Link
Wireless N Router TL-WR720N
Člověk a Nemoc
Amerika
Houby
Humor
Informace
Komunitní sítě
Moudra
Nechrápej a pracuj!
Router
Svoboda
Události na internetu
Zdraví
Život na dlani
Adsense
Cestování. Moře
Domov
Hlad
Korsika
Kuchyně
Legendy taneční hudby
Les
Lékař
News
Novinky
Nuda
Podnikání
Písně
Předjaří
Santorini
Sladkosti
Tenkrát na Východě
Vaření pečení
diskuse
český folklor a tance
Řecko
Řeka
Židovské
Accordeon
Afrika
Agentura
Agáta
Akupunktura
Alphaville
Anna Kurnikova
Borůvky
Bylinky
Citáty slavných
Clipboard
Ctrl + C
Dobromysl obecná
Domácí
Dvořák
EPSON
Eric Clapton
Forever Young
Gulášek
Havel
Imunita kojení a spánek
Indexování
Jaro
Karikatura
Kemel
Knedlíky
Krokonoše
Krteček
Král komiků
Květiny
Káva
Křesťané
Lady GaGa
Lesácká polka
Libeček
Lékař a bylinky
Lékárna
Maggi
Markéta Šichtařová
Mobbing
Mobilní internet
Monitorovací přístroje
Moře
Mustafa Kemal Atatürk
Mykóza
Máslo
Návod
Patrick Zandl
Petrova Bouda
Picasa
Pinterest
Pirati.cz
Politika
Polévky
Pomazánkové
Počasí
Prasátko
Prezident
Ptáci
Puding
Pytlák
Reklamy
Relax
Rostou
Rušičky
Rybáři
Růže
Schránka
Seneca
Sojka
Symphony no. 9
Tanky a Ukrajina
The Beach Boys
Totem
Tramping
Tvaroh
Twitter
Vlasta Burian
Volkswagen
Válka
Vánoce
Věda
WCstory
Weizsäcker
Werich
Win + V
Zelenina
Zelené
kávovar
Úsměv
Šábes
Žurnalistika
Žáby
Vybraný příspěvek
Dovolená na Santorini. Ostrov průzračných obzorů a zářivě bílých staveb.
Santorini Kontrast zářivě bílých staveb, modrých kupolí kostelíků, černých útesů kráteru a tmavě modrého moře uprostřed s vulkánem je právě ...