Úsměv a poděkování s kyticí za informace pro webmastery |
Mobilní indexování
ÚSMĚV pro květy od Google
přeloženo a citováno!
Dnes většina lidí vyhledává na Googlu pomocí mobilního zařízení. Naše hodnoticí systémy se však stále obvykle dívají na verzi stránky na ploše, aby vyhodnotily její relevanci pro uživatele. To může způsobit problémy, když má mobilní stránka menší obsah než stránka na ploše, protože naše algoritmy nevyhodnocují skutečnou stránku, kterou vidí mobilní vyhledávač.
Aby byly naše výsledky užitečnější, zahájili jsme experimenty, díky nimž bude náš index nejprve mobilní. Ačkoli náš vyhledávací index bude i nadále jediným indexem webů a aplikací, naše algoritmy nakonec použijí především mobilní verzi obsahu webu k hodnocení stránek od tohoto webu, k porozumění strukturovaným datům ak zobrazování úryvků z těchto stránek v našem Výsledek. Náš index bude samozřejmě sestaven z mobilních dokumentů, ale budeme i nadále budovat skvělý vyhledávací zážitek pro všechny uživatele, ať už pocházejí z mobilních nebo stolních zařízení.
Chápeme, že se jedná o důležitý posun v našem indexování a je to ten, který bereme vážně. V nadcházejících měsících budeme i nadále pečlivě experimentovat v malém měřítku a tuto změnu budeme zvyšovat, až budeme mít jistotu, že máme skvělý uživatelský dojem. Přestože tento proces teprve začínáme, uvádíme několik doporučení, která webmasterům pomohou připravit se při přechodu k indexu více zaměřenému na mobily.
Pokud máte responzivní web nebo dynamický web pro zobrazování, kde je primární obsah a značení na mobilním a stolním počítači ekvivalentní, neměli byste nic měnit.
Pokud máte konfiguraci webu, kde se primární obsah a označení liší v mobilních zařízeních a stolních počítačích, měli byste na svém webu provést nějaké změny.
Nezapomeňte strukturované označení pro stolní i mobilní verzi.
Weby mohou ověřit rovnocennost jejich strukturovaného značení napříč stolními počítači a mobilními zařízeními zadáním adres URL obou verzí do Nástroje pro testování strukturovaných dat a porovnáním výstupu. Při přidávání strukturovaných dat na mobilní web se vyhýbejte přidávání velkého množství značek, které nejsou relevantní pro konkrétní informační obsah každého dokumentu.
Pomocí nástroje pro testování robots.txt ověřte, zda je vaše mobilní verze dostupná pro Googlebot.
Weby nemusí měnit své kanonické vazby ; budeme tyto odkazy nadále používat jako vodítka k poskytování vhodných výsledků uživateli, který vyhledává na počítači nebo v mobilu.
Pokud jste vlastníkem webu, který ve službě Search Console ověřil pouze svůj web pro počítače, přidejte a ověřte svou mobilní verzi .
Pokud máte pouze web pro stolní počítače, budeme jej indexovat i nadále, i když k prohlížení vašich stránek používáme mobilní uživatelský agent.
Pokud stavíte mobilní verzi svého webu, mějte na paměti, že funkční web orientovaný na plochu může být lepší než nefunkční nebo neúplná mobilní verze webu. Je lepší, když si vytvoříte mobilní web a spustíte jej, až budete připraveni.
Máte-li jakékoli dotazy, neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím fór webmastrů nebo našich veřejných akcí . Předpokládáme, že tato změna bude nějakou dobu trvat, a budeme vás informovat, jak pokročíme v migraci našich systémů.
Autor: Doantam Phan, produktový manažer
INFORMACE Adsense a nadšení webmasteři pracujte, Google se nezavděčíte. Ani hrnečkem na kafe!!